ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ

  • 1. Θετική σκέψη

  • Ενισχύουμε και αναπτύσσουμε Θετική Σκέψη με σταθερά βήματα. Συγκεντρωνόμαστε σε οποιαδήποτε μικρά ή μεγάλα θετικά πράγματα, ιδιότητες, χαρίσματα ή συνθήκες που έχουμε οι ίδιοι και όσοι αγαπάμε και νιώθουμε τυχεροί γι’ αυτά.Κατανοούμε ότι οι δυσκολίες είναι μέρος της ανθρώπινης φύσης. Σίγουρα θα βρούμε χιλιάδες πράγματα για μας, που θα μας κάνουν να αισθανθούμε τυχεροί και προνομιούχοι. Δεν ξεχνάμε ότι  » Όταν θέλουμε κάτι πολύ και το αξίζουμε, στο τέλος γίνεται. » Η δύναμη του μυαλού μας είναι τεράστια!
  • 2. Διατροφή και Νερό

Η Μεσογειακή Δίαιτα αποτελεί σήμερα το πρότυπο της υγιεινής διατροφής. Περιλαμβάνει όσπρια, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, φρέσκο ελαιόλαδο, φρούτα, πρόβειο ή κατσικίσιο γιαούρτι, ξηρούς καρπούς (χωρίς αλάτι) και ψάρι.

  • Αποφεύγουμε: άσπρη ζάχαρη, άσπρο αλεύρι, αγελαδινό γάλα και τροφές με συντηρητικά ή χημικές ουσίες.
  • Πίνουμε αρκετό νερό σε ποσότητα από 1 ½ λίτρο έως 3 ½ λίτρα το 24ώρο. Η ποσότητα αυτή προσαρμόζεται ανάλογα με την εποχή, τη δραστηριότητα και τη σωματική διάπλαση. Το νερό που πίνουμε πρέπει να κατανέμεται σε όλο το 24ώρο.

    3. Επαρκής και καλός ύπνος

Ο καλός ύπνος ξεκουράζει το σώμα και τον εγκέφαλο. Χαρίζει καλύτερη μνήμη, συγκέντρωση, καλύτερη διάθεση και δημιουργικότητα.

  • Πρέπει να κοιμόμαστε 6 – 8 ώρες το 24ώρο.
  • Ο ύπνος μειώνει το οξειδωτικό στρες που είναι η διαδικασία γήρανσης του οργανισμού και των κυττάρων. Ισορροπεί το μεταβολισμό και το σωματικό βάρος, ρυθμίζοντας τη λεπτίνη και τη γκρελίνη, δύο ορμόνες υπεύθυνες για τη ρύθμιση του πάχους.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό και την άμυνα του οργανισμού καθώς και την διαδικασία επούλωσης σε πληγές και τραύματα. Ο καλός ύπνος στα παιδιά προάγει την ομαλή σωματική ανάπτυξη, γιατί κατά τη διάρκεια του, εκκρίνεται η Αυξητική ορμόνη.

  • Μετά από ένα καλό ύπνο υπάρχει διαυγής σκέψη, αναζωογόνηση και θετική ενέργεια που βελτιώνουν τη ποιότητα ζωής.

    4. Σωματική Άσκηση

  • Χαρίζει σωματική και ψυχική ευεξία. Τονώνει το καρδιαγγειακό, το αναπνευστικό και το μυοσκελετικό σύστημα. Έχει θετική επίδραση στην οστεοπόρωση. Τονώνει το ανοσοποιητικό και βελτιώνει τη ψυχική διάθεση καταπολεμώντας τη κατάθλιψη.
  • Είκοσι λεπτά με μισή ώρα, τρεις με πέντε φορές την εβδομάδα είναι αρκετά. Δεν χρειάζεται σωματική καταπόνηση, έστω και ένα γρήγορο περπάτημα ωφελεί. Αν αυτό μπορεί να γίνει κοντά στη φύση, τα οφέλη πολλαπλασιάζονται.
  • Η σωματική άσκηση βελτιώνει τη ποιότητα ζωής.

    5. Αποφυγή υπερκατανάλωσης Αλκοόλ

Η υπερκατανάλωση αλκοόλ έχει βλαβερές επιπτώσεις στο συκώτι, στο πάγκρεας, στα οστά, στον εγκέφαλο, στη καρδιά και στα νεφρά.

  • Στο Συκώτι προκαλεί εκφύλιση, κίρρωση και καρκίνο.
  • Στο Πάγκρεας προκαλεί παγκρεατίτιδα.
  • Στα Οστά προκαλεί οστεοπόρωση.
  • Στον Εγκέφαλο καταστρέφει τα εγκεφαλικά κύτταρα και μειώνει τη συγκέντρωση και τα αντανακλαστικά.
  • Στην Καρδιά προκαλεί μυοκαρδιοπάθεια και ευθύνεται για υπέρταση.
  • Στα Νεφρά προκαλεί έμμεσα Νεφρική Ανεπάρκεια.
  • Έχει συσχετισθεί με τον καρκίνο του στόματος, του οισοφάγου, του ήπατος, του παγκρέατος και του μαστού.

    6. Αποφυγή καπνίσματος

  • Παγκοσμίως 3,5 εκ. θάνατοι ετησίως αποδίδονται στο κάπνισμα.
  • Προκαλεί Στεφανιαία Νόσο, Καρκίνο στόματος, φάρυγγα, λάρυγγα και της ουροδόχου κύστεως.
  • Ευθύνεται για Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια και προσβάλλει τις αρτηρίες του εγκεφάλου, της καρδιάς και τα μεγάλα αγγεία. Μειώνει την άμυνα του οργανισμού, τη Libido και προκαλεί υπογονιμότητα.

    7. Μέτρο στη κατανάλωση χημικών φαρμάκων

Είναι αποδεδειγμένο ότι ακόμη και τα πιο «αθώα» χημικά φάρμακα έχουν παρενέργειες.

  • Η χρόνια χρήση τους μειώνει την άμυνα του οργανισμού και προκαλεί βλάβη στο συκώτι και στα νεφρά. Πρέπει να γίνεται αυστηρά με την καθοδήγηση του θεράποντα ιατρού.

    8. Ρύθμιση Αρτηριακής Πίεσης

Η υπέρταση είναι μια ύπουλη νόσος που επηρεάζει όλο τον οργανισμό.

  • Προκαλεί πάχυνση και σκλήρυνση των αρτηριών.
  • Τα 7 όργανα στόχοι της υπέρτασης και οι επιπτώσεις σε αυτά είναι:

α) Καρδιά. Προκαλεί Στεφανιαία Νόσο

β) Εγκέφαλος. Προκαλεί ισχαιμική εγκεφαλοπάθεια

γ) Μάτια. Αμφιβληστροειδοπάθεια

δ) Νεφροί. Προκαλεί Νεφροσκλήρυνση και Χρόνια Νεφρική Νόσο

ε) Καρωτίδες. Στένωση και εξ’ αιτίας αυτής εγκεφαλικό επεισόδιο

στ) Αορτή. (Ανεύρυσμα)

ζ) Κάτω άκρα. (Περιφερική αποφρακτική αρτηριοπάθεια και διαλείπουσα χωλότητα)

Η καλή και συστηματική ρύθμιση της Αρτηριακής πίεσης προλαβαίνει τις άνω επιπλοκές.

9. Ρύθμιση Σακχαρώδους Διαβήτη

Η δεύτερη ύπουλη συστηματική νόσος με επιπλοκές στη μίκρο και μάκρο κυκλοφορία.

  • Στα μικρά αγγεία προκαλεί:

-Στα μάτια Διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια μέχρι τύφλωση.

-Στα νεφρά Διαβητική νεφροπάθεια και Χρόνια Νεφρική Ανεπάρκεια

-Στα νεύρα προκαλεί Διαβητική Νευροπάθεια και διαταραχές στο πόνο και στην αισθητικότητα.

  • Στη μακροκυκλοφορία (Μεγάλα αγγεία) προκαλεί από:

– Καρδιά, Στεφανιαία Νόσο

-Εγκέφαλο, εγκεφαλικά επεισόδια

-Κάτω άκρα διαλείπουσα χωλότητα και γάγγραινα.

  • Η καλή ρύθμιση του σακχάρου προλαβαίνει τις άνω επιπλοκές.

    10. Check Up

  • Δίνει μια γενική εικόνα της κατάστασης της υγείας μας
  • Ένας πλήρης έλεγχος περιλαμβάνει:

-Γενική αίματος

-Ουρία, κρεατινίνη, σάκχαρο αίματος, ουρικό οξύ, χοληστερίνη, HDL, LDL, τρανσαμινάσες, Αλκαλική φωσφατάση, γGT, Κάλιο, Νάτριο, Ασβέστιο, Φώσφορο

-Γενική Ούρων.

  • Οι εξετάσεις αυτές καλό να γίνονται μια φορά κάθε χρόνο.
  • Αν υπάρχει ήδη κάποια γνωστή νόσος θα πρέπει με τη συμβολή του γιατρού μας να κάνουμε τις αντίστοιχες εξετάσεις.
  • Αν υπάρχει κληρονομικότητα για κάποια ασθένεια επίσης με τη συμβουλή του γιατρού μας θα πρέπει να υποβληθούμε σε σχετικό έλεγχο.
  • Επιπλέον οι γυναίκες μετά τα 20 υποβάλλονται σε ετήσιο Test Pap.
  • Πάντα να θυμόμαστε. Η καλύτερη θεραπεία είναι η ΠΡΟΛΗΨΗ.